Vi ste ovdje: Vjetrenjača » Aktivnosti, U medijima »

Javna nabava – greške u podacima

Javna nabava – greške u podacima

Tijekom jučerašnjeg i današnjeg dana na nekoliko mjesta se ustvrdilo kako su podaci u registru javne nabave pogrešni.

Podaci koji su korišteni za izradu registra u cijelosti su crpljeni iz oglasnika javne nabave Narodnih novina (a koje su službeni list Republike Hrvatske), Državog zavoda za statistiku, javnih registara FINA-e, registra Trgovačkog suda te nekolicina poslovnih registara koje smo koristili za provjeru podataka.

Budući da Narodne novine prilikom zaprimanja oglasa o javnoj nabavi ne rade logičku ili faktičku provjeru podataka postoji realna mogućnost za cijelim nizom pogrešaka koje su se u nizu u medijima navedenih situacija i dogodile. Tipične pogreške su u iznosu gdje je iznos pojedinog ugovora u cijelosti pogrešno napisan (primjerice iznos u lipama nije odvojen decimalnim zarezom), imena tvrtki koje su dobile posao nisu ispravno ili cjelovito napisane, a u nekoliko tisuća slučajeva uopće nisu postojali podaci o OIBu kao temeljnom identifikatoru o kojem se poslovnom subjektu točno radi, dok je u cijelom nizu slučajeva (a mi smo ih detektirali  nekoliko stotina) u cijelosti upisan pogrešni OIB. Nadalje, prilikom grupiranja podataka, a zbog njihove nepotpunosti i nemogućnosti točne identifikacije može se dogoditi da se grupiraju podaci dvije ili više tvrtki istoga naziva (primjerice, moguće je da postoji tvrtka Gradnja d.o.o. koja je registrirana i u Osijeku i u Rijeci).ć

Primjerice, u slučaju općine Marija Bistrica u bazi narodnih novina pogrešno je iskazana vrijednost ugovora vezana za tvrtku Čeha elektro, gdje je umjesto 314.480,00kn upisana vrijednost od 314 milijuna kuna.

Također vrijedi napomenuti da se podaci odnose na potpisane ugovore o javnoj nabavi koji podrazujmijevaju ukupne vrijednosti, dok se u stvarnosti u nekim situacijama (osobito u građevinskoj djelatnosti), posao isplaćuje po ovjerenim situacijama tako da je prihod tvrtke ponuditelja raspoređen na više vremenskih razdoblja što također iskrivljava podatke.

Tijekom izrade ove web stranice puno smo pažnje posvetili analizi i čišćenju podataka od nama očiglednih pogrešaka no očito nismo uspjeli identificirati sve pogreške. Ponavljamo još jednom da su se greške dogodile na izvoru tj. Narodnim novinama, no unatoč tome, ako smatrate da je bilo koji od podataka netočan slobodno nam to dojavite putem našeg kontakt formulara kako bi to u najkraćem mogućem roku ispravili.

 

Rasprava

  1. Tihomir napisao:

    Odlično,bravo,hrabro… samo nemojte skrenuti pod pritiscima.

  2. Saša Cvetojević napisao:

    Marko, kako sam bio jedan od onih koji su ukazali na propuste, ovim putem jasno kažem, nije propust do vjetrenjače, već do podatkaka koje administracija vodi. Na žalost, tako se vodi puno evidencija koje vode javne tvrtke i tijela državne uprave. Vode ih reda radi, jer je netko naložio da moraju. Bez logike i bez iakakvog uvida logičnog u te podatke. Ovo je prvi puta da je netko to skupio na hrpu i sad će sigurno i NN morati svoje podatke pregledati. Jer ovako je hrpa nelogičnosti.

  3. Stjepan napisao:

    Umjesto da optužuju Vjetrenjaču zbog pogrešnih podataka novinari bi to pitanje trebali postaviti nadležnim institucijama.

    Kolika je kazna za objavljivanje netočnih podataka u Elektroničkom oglasniku javne nabave?

    • mico Legija napisao:

      mozete li provjeriti izgradnju dj.vrtica na Otoku Viru?koji je izgraden ,ali jos nije u funkciji a razlika u izgradnji je 2,5 mil.kn
      premasili su cijenu po ugovoru i nitko ne odg,za to

  4. Livia Pilaš napisao:

    Molim vas da provjerite tvrtku WB leasing koja je prema podacima na vašoj stranici poslovala s Gradom Dubrovnikom u iznosu od 29.359.895,00.Kako tvrde u Gradu Dubrovniku i u tvrtki WB leasing riječ je o samo 300 tisuća kuna ,odnosno dva ugovora za kupnju BMW i golfa.
    Hvala

  5. pero napisao:

    trebalo je izdvojiti okvirne sporazume jer samo sklapanje okvirnog sporazuma ne znaci da je ista ugovoreno, a kamoli naruceno ili isplaceno…
    zbog toga mnoge statistike ne valjaju

  6. Celio Klapčić napisao:

    Poštovani,
    primijetio sam da uz popis nekih natječaja za koje znam da su uredno prošli proceduru, stoji “natječaj je poništen”. Greška vjerovatno nastaje zbog toga što se kod objave ispravka dokumentacije za vrijeme dok natječaj još traje, na portalu javne nabave u meniju “Pregled – objavljivanja” klikom na “Naslov” mijenja polje “Objavljeno dana” i “Vrsta objave” sa objava o poništenju nadmetanja u ispravak objave i pojavljuje se drugi datum a sa time i priložena dokumentacija u polju “Pogled(PDF)”.
    Iz toga se može zaključiti da kad naručitelj objavi ispravak dokumentacije za nadmetanje netko može krivo zaključiti da je natječaj poništen iako je objavljen samo ispravak dokumentacije.

Odgovori